Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mimořádně nadaní žáci s dvojí výjimečností v procesu základního a středního vzdělávání
Straková, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přístup k žákům s dvojí výjimečností. Zkoumaným vzorkem jsou tři žáci s diagnostikovaným mimořádným nadáním a souběžně s nějakým dalším handicapem, konkrétně se jedná o tyto diagnózy - specifické poruchy učení, ADHD, poruchy chování, Aspergerův syndrom, oslabení v oblasti socioemoční, afektivní labilita a zvýšená anxieta. Cílem diplomové práce je zjistit metody výuky, popsat postupy a okolnosti vzdělávání na příkladu tří žáků s různými kombinacemi mimořádného nadání a handicapu. Sledovat, jaké postupy ovlivnily přístupy žáka ke vzdělávání. Jak je tento žák přijímán kolektivem vrstevníků. Pro získání odpovědí na výzkumné otázky byl výzkum rozdělen do dvou etap. První etapa zahrnovala analýzu osobních dokumentů žáků. Ve druhé etapě se uskutečnily polostrukturované rozhovory s žákem a s třídním učitelem. Výsledky z rozhovorů byly získány pomocí otevřeného kódování. Z celkových výsledků vyplývá, že se formy podpory a výukové metody mění podle toho, jakou má učitel znalost problematiky dvojí výjimečnosti a zda dodržuje doporučení uvedená v individuálním vzdělávacím plánu. Dva žáci se díky svému nadání dokázali se svým handicapem vyrovnat a ve škole dokážou nadále fungovat bez problému. Jeden žák se vlivem výběru nevhodných výukových metod odmítá nadále zapojovat do...
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Specifika integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol
Sapíková, Alena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol. Přibližuje potřeby a nároky těchto dětí - na rodiče, pedagogy, prostředí, formy a metody vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na konkrétní výzkum - vyhledávání nadaných dětí v mateřských školách a zjišťování podmínek jejich vzdělávání. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-mailu mezi pedagogy mateřských škol ve všech 14 krajích České republiky. Praktická část je doplněna dvěma kazuistikami o mimořádně nadaných dětech (chlapci a dívce), které jsou (resp. byly) integrovány a vzdělávány v soukromých mateřských školách. Závěr diplomové práce obsahuje návrhy dalšího postupu pro praxi.
Specifika integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol
Sapíková, Alena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol. Přibližuje potřeby a nároky těchto dětí - na rodiče, pedagogy, prostředí, formy a metody vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na konkrétní výzkum - vyhledávání nadaných dětí v mateřských školách a zjišťování podmínek jejich vzdělávání. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-mailu mezi pedagogy mateřských škol ve všech 14 krajích České republiky. Praktická část je doplněna dvěma kazuistikami o mimořádně nadaných dětech (chlapci a dívce), které jsou (resp. byly) integrovány a vzdělávány v soukromých mateřských školách. Závěr diplomové práce obsahuje návrhy dalšího postupu pro praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.